De leesgroep in Merchtem is dé plek voor boekenfans. Al drie jaar komen we samen om zes zorgvuldig gekozen romans per jaar te bespreken. Elk lid mag titels voorstellen, wat zorgt voor een gevarieerde en verrassende selectie. In een kleine groep van acht personen delen we met elkaar onze leeservaringen en doen we tegelijk nieuwe inzichten op.
Het is altijd inspirerend om te horen hoe anderen een verhaal ervaren. Tot nu toe waren mijn favorieten ‘Malva’ (Hagar Peeters) ‘De bekeerlinge’ (Stefan Hertmans) en vooral ‘Carlota’ van Kristien Dieltiens. .Soms vind ik geen klik met het boek zoals bij ‘Ontregeld’ (Charlotte Wood) en ‘De stilte van de vrouwen’ (Pat Barker), maar ook dat moet kunnen.
We ontmoeten elkaar in de gezellige bibliotheek van de gemeente; een ideale setting voor onze gesprekken. Naast de uitwisseling van ideeën over de romans, ontstaan er ook fijne gesprekken en nieuwe vriendschappen. Dus, houd je van lezen en praten over boeken… overweeg dan om je aan te sluiten.


